Všeobecné podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní společnosti
COMFORT DESIGNS s.r.o.
Mlýnská 934/28
466 02 Jablonec nad Nisou
jednající Jiřím Šikolou, jednatelem
IČ: 08906301
(dále jen „Poskytovatel“),
upravují obecná práva a povinnosti mezi Poskytovatelem a fyzickou nebo právnickou osobou, která služby u poskytovatele objednává (dále jen „Klient“).
Provozovny Poskytovatele, jež se tyto VOP týkají:
Penzion Dalmacia
Rogoznica Lozica 3/11
Chorvatsko
VOP se vztahují na právní vztahy mezi Klientem a Poskytovatelem při poskytování služeb a na další právní vztahy z těchto vztahů odvozených. Čerpáním služeb Klient souhlasí s těmito VOP a zavazuje se je dodržovat.
VOP stejně jako právní vztahy mezi Poskytovatelem a Klientem, se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. Je-li Klientem spotřebitel, řídí se tyto právní vztahy taktéž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
2. Vymezení pojmů
2.1. Klient je osoba, která uskuteční rezervaci. Osoba Klienta nemusí být shodná s osobou Hosta.
2.2. Host je osoba, která je konečným příjemcem rezervovaného pobytu a/nebo služeb Poskytovatele (dále jen „Host“). V případě, že je Klient rovněž Hostem, označuje se pouze jako Klient.
3. Podmínky rezervace
Klient objednává u Poskytovatele jednotlivé služby prostřednictvím e-mailu odeslaného na následující adresu:
3.1. Při rezervaci Klient obdrží Předběžné potvrzení rezervace, které je nabídkou pobytu vystavenou Poskytovatelem a neopravňuje Klienta k čerpání nabízených pobytů. Předběžné potvrzení rezervace obsahuje údaje o Klientovi (jméno, příjmení, e-mailová adresa), Hostu/Hostech (jméno, příjmení, datum narození), rezervovaném pobytu a/nebo službách (délka pobytu, termín pobytu, typ pobytu, místo pobytu, platební a storno podmínky).
3.2. Odsouhlasení Předběžné rezervace/Cenové nabídky ze strany Klienta představuje návrh na uzavření Smlouvy o prodeji služeb Poskytovatele.
3.3. Závazné potvrzení rezervace (dále také „Smlouva“) vystavené Poskytovatelem opravňuje k čerpání rezervovaných pobytů a/nebo služeb, to však pouze za předpokladu dodržení platebních podmínek.
3.4. Smlouva obsahuje údaje o Klientovi (jméno, příjmení a e-mailová adresa), Hostu/Hostech (jméno, příjmení, e-mailová adresa), rezervovaném pobytu a/nebo službách (délka pobytu, termín pobytu, typ pobytu, místo pobytu), celkové ceně pobytu a/nebo služeb a informaci o úhradě. Klient je povinen překontrolovat správnost uvedených údajů. Při zjištění jakékoliv nesrovnalosti kontaktuje Klient neprodleně Poskytovatele na emailovou adresu:
3.5. Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravené Smlouvou jsou upraveny těmito VOP a ceníkem služeb Poskytovatele. Stanoví-li Smlouva něco jiného než tyto VOP nebo ceník ubytovatele, použije se Smlouva. Pokud objednatel nedodrží povinnosti vyplývající ze Smlouvy a VOP, je ubytovatel oprávněn Smlouvu před uplynutím ujednané doby vypovědět, a to i bez výpovědní doby.
4. Platební podmínky
Záloha
Klient je povinen uhradit zálohu ve výši 20 % z celkové ceny do 5 dnů ode dne rezervace.
Při neuhrazení zálohy k datu splatnosti se rezervace ruší a poskytovatel od smlouvy odstupuje.
Doplatek
Klient je povinen uhradit doplatek ve výši 80 % z celkové ceny nejpozději do 30dnů před zahájením pobytu (před příjezdem).
Při neuhrazení doplatku k datu splatnosti se rezervace ruší a poskytovatel je od smlouvy oprávněn odstoupit.
5. Storno podmínky
V případě 20% zálohy činí storno poplatek 20% z celkové ceny pobytu.
V případě 80 % doplatku činí storno poplatek 80% z celkové ceny pobytu. Výjimkou je případ, kdy klient zruší ubytování dříve než 40 dnů před příjezdem. V takovém případě činí storno poplatek 50 % z celkové ceny pobytu.
Klient bere na vědomí, že jak v případech, kdy je záloha či doplatek hrazen hostem, tak i v případech, kdy je záloha či doplatek hrazen zaměstnavatelem z fondu sociálních a kulturních potřeb tak poskytovatel vrací část platby po odečtu storno poplatku na účet, ze kterého platba přišla.
6. Doba užívání rezervovaných prostor
Rezervované prostory jsou k dispozici od 15.00 hod. v den příjezdu a do 9.00 hod. v den odjezdu.
Pokud Host nevyklidí a nepředá ubytovací prostory zpět Poskytovateli, Poskytovatel má právo na základě opožděného uvolnění ubytovacího prostoru účtovat za každou započatou hodinu 200 Kč. Žádný smluvní nárok Hosta na pokračování v ubytování se tím nezakládá.
7. Příjezd
Po příjezdu Host předloží svůj doklad totožnosti. V případě nepředložení uvedených platných dokladů je Poskytovatel oprávněn Hosta neubytovat.
Počet osob na pokoji odpovídá počtu osob přihlášených k ubytování. Klient je povinen nahlásit jejich přesný počet při příjezdu.
Ubytováním v ubytovacích prostorách Host potvrzuje, že byl seznámen, porozuměl a bude se řídit VOP. V případě, jejich porušení, má Poskytovatel právo od Smlouvy odstoupit před uplynutím dohodnuté doby, aniž by z toho vyplývala povinnost hradit Hostu případné škody.
Klient požadavkem na ubytování, nejpozději však uzavřením Smlouvy uděluje souhlas Poskytovateli se zpracováním a uchováním svých osobních údajů v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., v rozsahu poskytnutých údajů, a to za účelem poskytnutí ubytování a evidence hostů ve smyslu zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích a zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů.
Hosté do 18 let věku budou ubytováni pouze jako doprovod ubytované dospělé osoby.
Pokud bude Host pod vlivem alkoholu či omamných látek, má Poskytovatel právo zabránit mu vstupu do penzionu a poskytnout služby.
8. Práva a povinnosti Hosta
Host má právo:
- Užívat prostor vyhrazený mu k ubytování, určený pro pobyt hostům a využívat služby s ubytováním spojené.
- Reklamovat případné nedostatky poskytovaných služeb. Reklamaci je povinen uplatnit ihned bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava, pokud možno na místě samém.
Host je povinen:
- Uhradit dohodnutou cenu za ubytování.
- Dbát na dodržování čistoty v prostorách Poskytovatele.
- Chránit vybavení a zařízení proti poškození.
- Bezodkladně oznámit poškození nebo škodu, kterou Host nebo osoby s ním ubytované v ubytovacích prostorách způsobil(y).
- V době od 22:00 do 07:00 hodin se chovat způsobem, aby nerušil ostatní osoby nadměrným hlukem.
- Host nesmí bez souhlasu ubytovatele:
- Provádět podstatné změny v prostorách určených k ubytování (stěhovat nábytek, přemisťovat vybavení apod.).
- Odnášet jakékoliv vybavení a zařízení z prostor určených k ubytování.
- Používat v prostorách určených k ubytování vlastní spotřebiče vyjma malých spotřebičů používaných Hostem pro osobní hygienu a kancelářskou práci.
- Přenechat prostory určené k ubytování jiné osobě.
- Nosit zbraň, střelivo a výbušniny či je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití.
- Držet, vyrábět či přechovávat omamné či psychotropní látky nebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo hostu předepsáno lékařem.
- Kouřit ve všech vnitřních prostorech.
- Používat otevřený oheň.
- Používat v objektu Poskytovatele a v jeho blízkosti výbušné látky (zábavní pyrotechniku).
- Bezpečnost a odpovědnost ze strany Hosta za způsobenou škodu
- Host je povinen seznámit se s bezpečnostními pravidly a evakuačním plánem.
- Host si při ubytování počíná tak, aby nedošlo k nedůvodné újmě na svobodě, životě, zdraví nebo vlastnictví jiného.
- Způsobí-li Host svým jednáním na majetku Poskytovatele škodu, je povinen tuto škodu Poskytovateli uhradit před svým odjezdem.
- Poskytovatel je oprávněn požadovat po Klientovi náhradu škody za nečištění poškození či zničení pokoje či jeho vybavení a ostatních prostor a jeho okolí.
8. Odpovědnost Poskytovatele za způsobenou škodu
Odpovědnost Poskytovatele se vztahuje pouze na škody, které prokazatelně Poskytovatel způsobí a neodpovídá za škody způsobené jinou osobou nebo vyšší mocí.
Odpovědnost Poskytovatel za škodu na odložených věcech se řídí ust. § 2945 a násl. Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
9. Odpovědnost Poskytovatele za majetek Hosta
Poskytovatel není odpovědný za cennosti Hostů v pokojích (peníze, klenoty, cenné papíry, kreditní karty, počítače, tablety, fotoaparáty atd.) a za jejich případnou ztrátu či poškození nenese zodpovědnost.
10. Zásady ochrany osobních údajů
Poskytovatel zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecné nařízení o ochraně osobních údajů.
Za účelem ubytovacích služeb jsou zpracovávány tyto osobní kategorie osobních údajů: Jméno, příjmení, bydliště, datum narození, a to na základě údajů získaných z občanského průkazu či cestovního dokladu Hosta
Osobní údaje Poskytovatel zpracovává manuálně i automatizovaně přímo prostřednictvím svých k tomu pověřených zaměstnanců.
Host má právo přístupu ke svým osobním údajům zpracovávaných Poskytovatelem, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování a právo vznést námitku proti zpracování.
Domnívá-li se Host, že dochází k neoprávněnému zpracování jeho osobních údajů, může se obrátit se stížností na dozorový orgán, kterým je pro území České republiky Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
11. Závěrečná ujednání
Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu těchto VOP, přičemž tato změna je pro všechny strany účinná ode dne jejich zveřejnění.
Právní vztahy jakož i další záležitosti vysloveně neupravené tímto ubytovacím řádem se řídí platnými právními předpisy České republiky.
Tyto VOP nabývají platnost dne 1. 1. 2024